Afrikanska mästerskapen och en update


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




Såg matchen mellan dessa lag igår Lördag. Det var en av de sämsta matcher jag någonsin sett. Jag har sett mer action i en division 4 match här i Skara, 90minuter tråkig och tröttsam fotboll. Det var först när det gick till förlängning som det började hända saker. Det hände mer där under de ordinarie 90min som de hade tillhanda från början, men som ingedera av laget tog tillvara på. Stor besvikelse måste jag säga.

Matchen gick till straffar och jag måste säga att även här var det väldigt tråkigt att kolla. Jag satt t o m och skratta åt hur ruskigt dåliga de båda ländernas målvakter var. De var aldrig ens i närheten av att rädda ett skott som kom emot dem. De slutade till sist på 12straffar vardera, 11 satt i nätmaskorna för Kamerun och 12 för Elfenbenskusten. De gick alltså laget runt innan det var avgjort. Vem var det då som avgjorde denna rysare(allvarlig? nä)? Det var självaste Mr. Barcelona, vem pratar jag om? Givetvis Samuel Eto´o. Han sköt och den stiger och den stiger och den går låååångt över. Han klarade inte att fokusera sig på straffen. Han släppte koncentrationen när han skjutit sin första straff. Stort misstag för både han själv och för Kamerun. Efter denna oerhörda miss stiger Drogba fram och slår säkert in sin boll, Elfenbenskusten är vidare.

Barcelona lär dock vara glada över att ha sin skyttekung i laget då de idag(Söndag) förlorade mot Atletico Madrid med 3-1. Barcelonas mål gjordes av vår egna supersvensk Henrik "Henke" Larsson.

Zlatan spelade för övrigt idag också, gjorde en bra match och var nära att sätta dit den två gånger på nick. En nick gick i ribban och den andra rensades bort på mållinjen.

Sebastian Larsson spelade också i helgen, för Arsenal då givetvis, han fick 90min och betyget godkänd i vinsten med 2-0 över Birmingham. Nästa ljungberg? Vi får se... Ljungberg fick inte ens spela om ni inte redan visste detta.


11 Responses to “Afrikanska mästerskapen och en update”

  1. Anonymous Anonym 

    1. Matchen mellan dessa kändes som en vänskapsmatch. Att se Etoó göra "highfive" med en back i motståndarlaget som en peppning till matchen syntes väl att båda lagen inte verkade bry sig om vem som förlorade. Målvakters uppgift är givetvis att ta straffar men till en viss gräns. Pressen ligger på skytten och det är han som skall göra mål. Visst såg det tafat ut när det gäller inställningen till dramat under straffarna.

    2. Mr Barcelona kommer aldrig att bli Etoó, stort tjänstefel att skriva honom i de termerna. Dagens Mr. Barceloan är på planen Ronaldinho och gårdagens MR kan diskuteras och väljas mellan ROmario, Laudrup eller Stoichkov.

    3. Att se Sebastian larsson spela är givetvis kul för honom men på Sol Campbells bekostnad. Att se honom som en ny Ljungberg är bara rent snicksnack. för det första har de olika positioner, för det andra är Ljungberg mer än bara en fotbollspelare, modell ikon för fansen. 3. han måste åtminstone göra någonting för att uppnå fansens "respekt" i det sättet som en viktig spelare.
    Alltså det är en lång väg att vandra för att bli den nye Ljungberg enligt dig! Kanske kan börja med att byta position och bli mer anfallsinriktad och byta frisör..kanske t o m bli modell?

  2. Anonymous Anonym 

    1.Jag håller med om att det såg ut mer som en vänskapsmatch än en hård kamp. Men tycker fortfarande att de borde visat fansen och världen lite mer kämpaanda än vad de gjorde. Du kan inte påstå att målvakterna var bra för det var de verkligen inte. Det är också deras uppgift att rädda bollarna samtidigt som du säger att det är straffskyttens ansvar att göra mål.

    2. Jag anser att Eto´o nästan i lika stor utsträckning är Mr Barcelona samtidigt som Ronaldinho är den störste. Men Eto´o och Ronaldinho står båda för den fotbollen Barcelona vill spela. Glad och lekande fotboll.

    3. Sol Campbells bekostnad, vad jag vet så drog han utan att säga något. Sebastian var värd att spela, speciellt mot ett lag som Birmingham. Sen menade jag inte en ny Ljungberg på det sättet. Jag menade mer som en ikon för Arsenal. Och ja Ljungberg är verkligen en ikon för Arsenal och den som inte tycker det får gärna säga det här. Du gjorde en annan tolkning än vad jag menade och tror många andra gjorde det också. Skulle varit mer tydlig i vad jag menade.

    Frågor? Kommentarer?

  3. Anonymous Anonym 

    nu har OS varit igång i snart en dag, vart är rapporten?

  4. Anonymous Anonym 

    ...

  5. Anonymous Anonym 

    ...

  6. Anonymous Anonym 

    ...

  7. Anonymous Anonym 

    ...

  8. Anonymous Anonym 

    ...

  9. Anonymous Anonym 

    ...

  10. Anonymous Anonym 

    ...

  11. Anonymous Anonym 

    ...

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Medlemmar

Previous posts

Arkiv:

Länkar:


Bloggtoppen.se
ATOM 0.3